12 Ocak 2016 Salı

KULUÇKA MAKİNESİ YAPIMI(RESİMLİ ANLATIM) 300'LÜK

  Bu makalemde siz kanatlı severlere kendi kuluçka makinenizi yapmanızı sağlayacak naçizane fikirlerimi aktaracağım.Bildiğiniz üzere internet ortamında bu tür makineleri çok sayıda şirket satmakta.Ama gerek fiyatı gerek teknik destek ve iletişimdeki eksikleri, bazı markalardaki yedek parça sıkıntısı beni kendi makinemi yapmaya itti.Hem kendi yaptığınız makinadan güzel çıkımlar almak anlatılamayacak bir duygu ...


  Şimdi gelelim nerden başlayacağımıza...

  Öncelikle ne tür bir makina istiyoruz?

  Çoğu kişi bu işi hobi olarak yapmakta.Onlara genelde 50-60 lık makinalar yeterli gelmektedir.Diğer yandan küçük yumurta tavuğu işletmelerinde de buyuk makinalar kullanılmakta.
  İster 60 lık olsun ister 500 lük olsun maaliyetleri hemen hemen birbirine yakın çünkü termostat,timer,motor,nem ölçer vs çoğu değişmiyor.Böyle de olunca yumurta kapasitesini fazladan tutmak daha mantıklı geldi bana yer sıkıntım olmadığından büyükçe olsun dedim :).

  Bu tür konularda gayet sabırlı olmakta fayda var.Biliyorsunuz ki aslında bu işte büyük sorumluluklar almaktayız.Eksik yaptığımız bir işlem yüzünden hem maddi hem manevi kayıplar yaşayabiliriz.Canlıların hayatıyla oynamamalıyız iyi gözlemleyip çok iyi araştırmalıyız.  

  İlk olarak malzeme listesini çıkarmalıyız.Bunları şöyle sıralayabiliriz:


1.Termostat

  Kuluçka makinesindeki en önemli parça hiç şüphesiz termostattır. 
Termostatımızın ondalıklı yani hassas olması gerekmektedir.Ben gazlı termostat la yaparım gibi bir düşünceniz olmasın unutun en az 50 tl lik ondalıklı hassas bir termostat şart!

2.Timer

  Kuluçkadaki yumurtalar belli aralıklarla hareket ettirilip 45 derece açıda bekletilmesi gerekir.Eğer makinemizin sürekli başında duramıyorsak otomatik bir çevirme sistemi kurmamız gerekir.İşte timer tam bu esnada devreye girer.Timer seçiminde 15 dk lık çift çıkışlı kulucka makinelerine özel timerlar seçmeliyiz.Timer ayarını da sekiz diş içeride, sekiz diş dışarıda olacak şekilde ayarlamalıyız.Bu sayede 2 saat bir yönde 2 saat bir yönde bekleyecek.İlerde daha ayrıntılı anlatacağım.  

3.Motor

  Motor otomatik çevirme sistemimiz için son derece önemlidir.Kullandığınız viyollere göre motorunuzun kaç kg çekerli olacağına karar verebilirsiniz.İlerde motorun bağlanışı ve doğru bilinen yanlışlardan bahsedeceğim.

4.Siviç

  Bu aletler viyolümüz 45 derece açıya geldiğinde motorun elektriğini kesip bekleten aletlerdir.

5.Viyol

  Yumurtaları koyacağımız plastik aletler. Burada işte yaratıcılığınızı gösterirseniz maliyeti biraz düşürebilirsiniz.Ben tahtadan yaptım mesela. Altını küçük gözenekli telle kapattım.Üstüne yumurtaların hareketsiz olması için tel çekip kare şeklinde yuvalar oluşturdum.

6.Fan

  Fanlar 220v luk güçlü fanlar olmalı.Kuluçka makinesinde sıcaklığın ve nemin makine içerisinde eşit miktarda dolaşması gerekiyor.Aynı zamanda makine içerisine temiz hava alıp pis havayı makineden atma görevini de yine fanlar üstleniyor.Kuluçka makinesinde hava sirkülasyonu çok önemli.

7.Nem ve Isı ölçer

  Bu tür cihazlara çok para harcamaya gerek yok.Problu olanlar pahalı biraz.Onun yerine ortam sıcaklığını ve nemini ölçen bir cihaz alıp makinenin rafının birine tutturuverin.Burada nem değerleri sabit olmasa da  ortalama değerleri tutturmamız yeterli olacaktır.  

8.Duy ve Ampuller

  Kullanacağınız makinanın ebadına göre en az 2 duy koymanız gerekir.Çünkü ampulün biri patladığında diğeri biz durumu farkedene kadar makinenin içindeki sıcaklığı idare edecektir.Ampullerdeki seçimi ise deneme yanılma yöntemi ile kendimiz kaç watt kullanacağımızı belirleyebiliriz.

9.İzolasyonlu Bir Dolap

  Kuluçka makinelerinde en çok tercih edilen dolap eski buzdolaplarıdır.Çünkü bunlar hem ucuz hem de çok iyi yalıtım sağlarlar.Benim tercihim de kullanmadığınız veya hurdacılardan temin edeceğiniz buzdolaplarıdır.Burada dikkat edeceğiniz nokta dolabın lastiğinin sağlam olmasıdır.Vakumlamayı iyi yapması gerekir.

Ve başlayalım :) :)






Dolabımızı hurdacıdan temin ettim.İçindeki rafları pislikleri temizleyip bir güzel yıkadım.2-3 gün kurumasını ve içindeki pis kokunun gitmesini sağladım.Ardından viyol raflarımı sabitleyebileceğim bir tahta parçasını dolaba vidaladım.Bu isteğe bağlı siz profil demirlerden de yapabilirsiniz.Benim amacım en ucuza mal etmekti :). 



  
  Ardından hazırladığım rafları eşit aralıklarla ve önden arkadan eşit boşluklar bırakarak tek vida ile önceden hazırladığım tahtaya vidaliyoruz.Burda raflar sıkışmadan aşağı yukarı hareket etmeli.Vida raflarda sürtünme yapmamalı.Raflardaki vida deliklerini buna göre ayarlayın.Benim raflar biraz eğri oldu ama işimi görüyor :)
  Ardından rafları birbirine sağlam bir demir parçasına bağlayın.Önce 1. ile 2. sonra 2. ile 3. rafı bağlayın.Bu işlem bize çevirmede kolaylık sağlayacak.Çevirme motorunun bağlantısını üst rafa bağladığımızda rafların hepsi eşit hareket edecek.





Ardından 2 fanımızı resimdeki gibi dolabın arkasına  5-6 cm lik boşluk kalacak şekilde vidalıyoruz.Diğer bir fanımızıda tepeye vidalıyoruz.Yine o da aynı şekilde 5-6 cm aralı olması lazım tavana.Aşağıdaki fanlar dolabın kapağına doğru üfleyecek.tavandaki ise tavana üfleyecek.Aşağıdaki fanların önüne duylarımızı bağlıyoruz. Bu sayede ısınan havayı ön kapaktan yukarıya doğru sirküle edeceğiz.Bu işlere meraklı olduğunuza göre elektrik bilginiz vardır diye umuyorum ve fan ve ampulleri paralel bağlamanız gerektiğini söylemeden geçiyorum :) Şunuda söyleyeyim aman dikkat fanlar şakaya gelmiyor :) Aynı şekilde elektrikte lütfen dikkatli olalım!

  Rafları hallettik,fan ve ampullerde tamam şimdi gelelim termostata...Termostat bağlantıları marka modele göre değişir.Genelde zaten bağlantı şeması ürünle birlikte verilir.Ben yinede bahsedeyim...




  Termostat bağlantıları genelde böyledir.Burdan bakarak çok rahat yapabilirsiniz.

  Termostatı da bağladık.Şimdi en önemli kısım olan otomatik çevirme düzeneğini kurmaya geldi.







  Motoru dolabın dışından resimdeki gibi monteliyoruz. Ama burada öyle ince bir ayar çekmemiz lazım ki motor miline bağlı olan Z kol düzeni sürekli dönmeli.Burda benim acemiliğime geldi bana bakmayın :) Raflar siviçten bir kurtulursa makine kendi kendini imha eder :)) Bu yüzden o z kol düzeni sürekli dönebilmeli ve tam 45 derece açıyı yakaladığında durup tersine dönmeli.Eğer bu şekilde bir ayar tutturursanız tek yönlü motorla bile işinizi görebilirsiniz.Benim motor çift yönlü olduğundan bir sıkıntı olmadı.Şimdi gelelim motor seçimine.İnternette bu çevirme işini türlü türlü yapan var.Kimi bisiklet zinciri ile yapıyor kimi motoru zorlayarak terse dönmesini sağlıyor bunlar hem gereksiz hemde verimli değil.Motor bir süreden sonra bozuluyor ve yumurtalar makinenin içindeyken de müdahale etmek bir hayli zor oluyor.Burada en verimli yöntem z kol düzeneği ile çevirmedir.Motoru da yapacağınız makinenin büyüklüğüne göre seçebilirsiniz.

  Sonsuz dönerli ayarladığımız düzenekte rafların 45 dereceyi yakaladığı yerlere siviçlerimizi yerleştiriyoruz.şimdi ise timerı bağlamak kalıyor.











  Bağlantımızı yaptıktan sonra timerimizi 8 tırnak içeride 8 tırnak dışarıda olacak şekilde ayarlıyoruz.Bu sayede 2 saate bir dönmesini sağlıyoruz.

  Elektrik işimiz bitti.Size önerim fanları bir fişte, termostat ve ampul bağlantısını bir fişte ve otomatik çevirme sistemini bir fişte toplayın.Yok ben senin gibi acemi değilim hepsini panoda toplarım, her birine şarteller yaparım ve hepsini tek fişte toplarım diyorsanız daha güzel olur.Ben hiç uğraşmak istemedim.Bir üçlü prizi dolaba sabitleyip ayırdığım fişleri ona taktım :)

  Bu sistem yumurta yükleme sırasında veya gelişimdeki yumurtaları çıkıma aldığınızda çevirme sistemini kapatmanıza faydalı olur.

  Bağlantıları tamamladıktan sonra gelelim dolapta yapacağımız bazı değişikliklere.Öncelikle dolap kapağına içeride ne olup bittiğini görmemiz için ısı yalıtımlı cam yapmamız gerekir.Ama ortam sıcaklığı aşırı düşük değilse normal bir camda gayet yeterli gelmektedir.




  Camı iyi izole etmeliyiz ki içerideki sıcak havayı muhafaza edebilelim. 

  Adından temiz hava giriş ve pis hava tahliye delikleri açalım.



  Yukarıda gördüğünüz gibi dolabın arka üst tarafına yaklaşık                1-1.5 cm çapında 3 adet delik açıyoruz. Aynı işlemi tam karşıya da uyguluyoruz.Aynı şekilde aşağıdaki fanların arkasına da 4 er adet temiz hava giriş deliği yapıyoruz.Bu sayede temiz hava ısınıp içeride dolaştıktan sonra ısınan hava üste çıkacağından üstteki tahliye deliklerinden süzülecektir.Eğer ortam soğuk olursa yukarıya açtığımız tahliye deliklerinden damlalar akabilir.Hatta motorun milinin oradaki boşluktan da akabilir. Bu gayet normal bir şey telaşa kapılmaya gerek yok :))






   Artık her şey hazır.Tüm bağlantılar yapıldı, kapağa pencere yapıldı, havalandırma delikleri de açıldı artık makinemizi çalıştırabiliriz.


      Dikkat edeceğiniz bir husus sıcaklık ve hava asla direk yumurtalara vurmamalıdır.Bunu önlemek için resimdeki gibi ampullerin üstüne bir parça raf yapmamız gerekir.Bu parça dolabın arkasına 5-6 cm önüne 10 cm boşluklu olmalı.Ayrıca bu parçanın üstüne çıkım sepetimizi koyacağız.Ben bu parçayı strafordan yaptım siz istediğiniz materyalden yapabilirsiniz 



Ben bu makinemde 200w ampul kullanıyorum.Sizde bunu kendiniz hesaplayabilirsiniz.Makineyi çalıştırdığınızda 37.5 derecede ampuller söner.Söndükten sonra hala sıcaklık yükselmeye devam ediyorsa  yani 38 lere kadar çıkıyorsa ampullerin gücünü düşürmeniz gerekir.Bu yüzden makineyi en az 2 gün boşta çalıştırın ve bakın her şey yolunda mı?
   Yukarıda gördüğünüz gibi ben ısı ve nem ölçerimi üst rafa tutturdum.Böylece açtığımız pencereden rahatlıkla görebiliyoruz.
  Ben nem nozülü kullanmadım daha doğrusu gerek duymadım çünkü dolabın içerisine koyacağınız bir kap ile nemi rahatlıkla sağlayabiliyorsunuz.Nemi bir kere stabil ayarlarına getirdiğinizde kolay kolay bozulmaz.Nem az ise kabı daha geniş tutun fazla ise kabı dar tutun suyunu  bittikçe ilave edin çünkü belli bir seviyenin altına inince nemde düşme yapıyor.



  Bu arada dolap kapağına yukarıdaki gibi basit bir kilit sistemi yaparak hem daha iyi kapanmasını hem de meraklı çocuklardan korunmasını sağlayabilirsiniz :))

  Makinemizi iki gün boş çalıştırdık ve stabil değerlere ulaştık her şey de yolunda ise ilk yüklememizi yapabiliriz.Size önerim ilk yüklemede fazla yumurta koymamanız yönündedir.Deneme için her rafa 20-25 tane koyun.Bu sayede olası kayıpları önlemiş oluruz.Hangi raftan ne kadar verim aldığımızı da öğrenmiş oluruz.Çünkü dolabın aşağısı ile yukarısı arasında sıcaklık ve nem farkı olur.Bizim burada farkı en aza indirmemiz gerekir. 1-2 derecelik fark verimi pekte etkilemeyecektir.
  Şimdi yüklememizi yaptık ve işte en zor tarafına geldik çattık :)) BEKLEME!! :))

  18 gün boyunca ısıyı 37.5 ta nemi de 50 60 arası tutunuz.Çıkıma aldığınızda çoğu sitelerde nemi 65 70 e çıkarmamız söylenir. Ben şahsen gelişimde de çıkımda da 50 60 arası tuttum.Çünkü ben her hafta bir rafa 80 yumurta yükleme yapıyordum.Böyle de olunca dolapta hem gelişim hem çıkım  rafları oluyordu.O yüzden nemi yükseltmem gelişimdeki yumurtaları etkileyeceğinden dolayı nemi sabit değerler de tuttum.Ama çıkıma aldığınız yumurtaların üstüne 6 saate bir ılık su püskürtün.Bu işlem, yumurtaların kabuğunun yumuşamasını sağlayarak çıkım da kolaylık sağlar.




  
  
  Ve yüklememizi yaptık.Değerler stabil.Biz yine de günlük kontrollerimizi yaptık her şey yolunda mı diye.Suyunu doldurduk.
Ve 18. gün çıkıma aldık.Civcivler 19. günden 22. güne kadar çıkabilir.Bu yüzden çıkıma alacağınız tarihi takip etmeniz gerekir yoksa raflardan civcivleriniz çıkıp aşağı düşerek ölebilirler.

  Ve Çıkımlar....








  Son Sözler..

   Ben çok şükür bu makinemde bine yakın civciv çıkardım ve %98 verim aldım. Bana da yardımcı olan abilerime bu vesileyle teşekkür etmek isterim. İnşallah sizlere yardımcı olabilmişimdir.Daha iyileri sizlerin olsun.

76 yorum:

  1. Helal olsun kardeşim eline diline sağlık çok güzel bi çalışma olşuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...
      Bizi youtube kanalımızdan takip etmeyi unutmayın.
      https://www.youtube.com/channel/UCfaLcEAKtnw2OkNjQQiUBOg

      Sil
  2. Hocam bi sorum olacaktı fanlar ampülle parelel bağlanacak demişsiniz de yani ampüllerler fanlar aynımı çalışıyor ampül yanınca fanda çalışıyor ampül sönünce fanda duruyor şeklindemi olacak yoksa fanlar süreklimi çalışması lazım

    YanıtlaSil
  3. Fanlar ampullerden ayri olacak ve surekli calisacak...Ampuller ve fanlar ayri baglantilarda paralel baglanti yapilacak ki fanlardan biri arizalandiginda veya ampul patladiginda digeri biz farkedene kadar calismaya devam etsin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir anlatım olmuş. Tebrikler
      Size bir sorum olacaktı köpük kutuya 63 lü viyol ile bir makina yaptık.kutunun boyutları 70*50*40 Fan devamlı çalışacak mı?

      Sil
    2. İyi dilekleriniz için tesekkurler. Fanin surekli calismasi gerekir. Kulucka makinesinde en onemli unsur hava sirkulasyonudur. İcerdeki sicak havanin ve nemin makinenin heryerinde ayni olmasi gerekir.

      Sil
    3. İyi dilekleriniz için tesekkurler. Fanin surekli calismasi gerekir. Kulucka makinesinde en onemli unsur hava sirkulasyonudur. İcerdeki sicak havanin ve nemin makinenin heryerinde ayni olmasi gerekir.

      Sil
  4. iyi günler öncelikle çok güzel bi çalışma olmuş bi sorum olacaktı acaba raf sisteminin tahta olması sıkıntı çıkarıyormu şişme gibi şiştikten sonra nem değerinin değişmesi gibi yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceyda hanim tesekkurler..
      Tahtanin cinsi cok onemli aslında nem tutmayan cinsten tahtaya birde vernik veya yagli boya uyguladikmi hicbir sekilde sorun olmuyor.Ama bana sorarsaniz imkaniniz yetiyorsa pimapencilere makinenize uygun boyutta aliminyum raf yaptirmaniz daha iyi olacaktir.Ama tabiki tercih sizin :)

      Sil
  5. İyi günler çok güzel bir çalış yapmışsınız bende böyle bi çalışma yapıcam ama nerden aldınız güvenilir bi site söylerseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  6. Malzemeleri nereden alabiliriz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim ben karmak sogutmadan almistim.Bir cok siteye gore fiyatlarida uygun.Butun malzemeleri burdan alabilirsiniz...

      Sil
  7. Yardımların için teşekür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim kardeşim.Takildiginiz sorun olursa ben hep buralardayim ;)

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Eyvallah kardeşim Bu makineyi yapmak için ne kadar harcadın

    YanıtlaSil
  10. Bide kardeşim karmak soğutma daki 220vfana güvenip alayımmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim ben termostat timer motor sivic filan aldim herhangi bir sıkıntısını görmedim..

      Sil
    2. Ben onlarda sıkıntı olacağını sanmıyorum da oradaki fana pek güvenmedim ondan sana sormak istedim

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Bide fanları karmak soğutmadan alsam bi sıkıntı olmaz değilmi

    YanıtlaSil
  14. Kardeşim sunumun 10 numara olmuş eline sağlık bnm sıkıntım su ben bunu saklama kabında yapmayı planlıyorum �� haliyle maximum 20-30 yumurta koyabilirim çevirme motoru mili nerden temin edebilirim yada 40 lt saklama kabına mili nasıl yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelikle tesekkurler.Sorunuza gelince saklama kaplarina ozel cevirme sistemleri satilmaktadir.Sabit kendi eksenlerinde donen cinsten ama bana sorarsaniz saklama kabina vereceginiz parayi hurdaciya verip onun yerine mini buzdolabi almaniz daha iyi olacaktir.Sonucta saklama kabina da termostat ampul fan vs. alacaksiniz.Hem buyuk olmasinin zarari olmaz. Hemde isi yalitimi saklama kabina gore kat kat daha iyi olacaktir bu da elektrik tasarrufu demek. Saklama kabinda verim kaybi cok yuksek olacaktir.Siz bu dediklerimi bir dusunun :)

      Sil
  15. Kanıma girdin yunus :-) elimde tavuk dahi yok :-) ama bu makineyi yapacam yardımın lazım olacak bağlantı kısmında yardım ederim dersen malzemeleri temin erince goruselim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birseyleri basarmanin insana yasattigi hazzi bilirim :) Biraz elektrik bilginiz olduktan sonra rehberdeki adimlari izleyerek kolaylikla bu makineyi yapabilirsiniz.En iyi ogrenme yontemi deneme yanilma yontemidir.İsin zevkli kismi zaten tamda orasi :)

      Sil
  16. Fanlarin altinda delik actinizmi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asagidaki fanlarin tam arkasina 1.5 cm capinda dörder tane delik actim.

      Sil
  17. İsitici tel veya lamba fark edermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lamba daha pratik ve kullanisli olur.Ustelik telin sicakligini ayarlaman icin ek devrelere ihtiyaç duyabilirsin ama lamba da watt ini dusurup yukseltmen yeterli olur.

      Sil
  18. Herseyi tamamladim buzdolabinda tek sikntim dondurme sistemini nasil yapabilir yakindan foto atarmisiniz

    YanıtlaSil
  19. Kardeşim malzemeleri aldım yapımına başlayacağım fakat mühim bir konuyu atlamışm Z kolu nasıl yapıcaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus bey ben motorun milini biraz traslayarak lokma uydurmustum ve bu lokmaya da kısa bir demirin ucundan kaynatmistim. Kaynattigim demirin dıger ucuna bir delik ve o delikte rahatca hareket eden kalin tel gecirip, o telin diger ucunu da en ust rafa yine rahatca donecek sekilde tutturdum. Biraz karisik oldu ama anladiniz siz :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  20. Ben disli sistemiyle halledecem zorlandiginda terse donme biciminde hareket edecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burak bey oncelikle pilic cevirme motorunu zorlamayla dondurme tarzi kullanirsaniz muhtemelen makinenin icinde yumurtalar gelisimdeyken size problem cikartacaktir. Cunku bu motorlar cabuk ariza verir ve yanarlar. Bence en sagliklisi z kol sistemi ve svic kullanmak.

      Sil
  21. bide şu kullandığın malzemelerin model ve markalarını yazarmısın

    YanıtlaSil
  22. Selamun aleykum hocam hobi amacli bi makina yapiyorum tek sikintim cevirme sistemi otpmatk viyol almadan nasil yapcam bu isi smdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  23. Yunus Bey, Peki Yukarıdakı fan nereye ufleyecek. Aşağımı yoksa yukarımı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ustteki fan tavana ufleyecek. Fanin veya sicakligin direk yumurtalara vurmasindan sakının. Ustteki fanin amaci uste biriken nemin dagilmasini saglamak.

      Sil
    2. Abi tesekkur ederim. ama aklima takilan ve hic bir yerde cevap bulamadığım bir sorum var. Sanayi üsuli Kuluckalar var büyük bazıları arkada büyük pervaneli fanlar arkasında rezistan V şekilli, Bazıları 35*35cm çapında bir fan ve arkasında yine rezistan ve yukarı tavana monteli. Bu fanların üfleme yönü neresi? Pervanelerin şekline baktığımda yumurta üzerine üflüyor gibi gözüküyor, peki yumurta üzerine üflersede heryerde yumurta zarının kuruyacağı söyleniyorsa bu sanayi üsuli kuluckalar nasıl %99lara varan çıkım alıyorlar bilemiyorum. eğer bilginiz varsa sadece fanın üfleme yönünü yazsanız yeterli. https://www.alibaba.com/product-detail/Egg-incubator-spare-parts-incubator-fan-_2014662739.html linkte bahsını ettiğim fanlar mevcut.Teşekkür ederim

      Sil
    3. Dedigim gibi direk yumurtalara vurursa verim beklemeyin. Muhtemelen sicak havanin yumurtalara direk vurmasini engelleyen birseyler yapmislardir. Makinada sirkülasyonunuz ne kadar iyi olursa o kadar verim alirsiniz.

      Sil
  24. Kardeşim makinayı senden örnek alarak yaptım ve gayet güzel çıkım alıyordum. Fakat 3.seferimde sıcaklığın 15 günden sonra fazlasıyla arttığını gözlemledim. 39.5 a varan sıcaklık değerleri mevcut. Havalandırmaları kontrol ettim bi sıkıntı yok. Fanlara dokunduğumda ısının bundan kaynaklandığını fark ettim. Bu spruna tavsiyen nedir? 220v fan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havalarin isinmasiyla dediginiz sorun maalesef bas gostermekte. Bende Adananin en sicak doneminde cikim alirken ampulleri tamamen cikarmistim. Buna ragmen fanlarin isisi 38.5 39 larda seyretti. Ama bu herhangi bir sorun olusturmadi. Sizde once ampullerin gucunu dusurebilirsiniz ve gerekirse cikartabilirsiniz.

      Sil
  25. Selam Usta öncelikle çok teşekkürler ancak bir sunum bu kadar güzel anlatılabilir

    YanıtlaSil
  26. Benim bir sorum olacak el yapimi kuluçka makinasi yaptim nem ayarini yapamadim termostat kapanınca nem artıyor termostat çalışınca nem düşüyor lütfen yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nemi etkileyen bircok sebep olabilir. Nem kabinin derinligi,genisligi, fanin vurma acisi,suyun kalitesi... Suyu mutlaka bir hafta araliklarla yenileyin. Bir stendart tutturduktan sonra ayni ayari korumaya calisin. Su eklemeyi unutmayin. Ayrica hava sirkurasyonunun iyi oldugundan emin olun. Nemin tum dolapta esit dagilmasini saglayin.

      Sil
  27. yunus usta elimde şöyle bir motor var
    https://i.hizliresim.com/zBGZJB.jpg
    bu motor sinbo doğrayıcıdan çıktı doğrayıcı bu
    http://evidea-feo.doracdn.com/resize/7BqYfPAyfEAmmKcf/469/469/ProductImages/KFA201/evidea-mutfak-elektrikli-mutfak-aletleri-KFA201_2.jpg

    1. tuş hızlı çevirmek 2. tuş yavaş çevirmek için ayarlamışlar ben motoru söktüğümde 3 kablolu bu motor çıktı

    bu motoru çinder getirtmiş olduğum xm-18 kartıyla kullanmak istiyorum bu kartta left ve right diye 2 çıkış var bide güç veren com girişi kartın arkası

    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1HFlbQVXXXXagXFXXq6xXFXXXI/XM-18-Incubator-Hatching-Machine-Parts-Automation-Controller-With-Temperature-And-Humidity-Sensor-with-Plug-Connector.jpg

    1-ben bu kartın com right left girişini bağlayarak doğrudan ileri geri döndürebilir miyim bu motoru?
    2-bu motor normalde 3 girişi kullanarak orta ve hızlı olarak hep aynı yöne hareket ediyordu bu motor ters yöne nasıl döndürebilirim
    3- karta doğrudan mı bağlıyacağız arada switch felan kullanacakmıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu hakkinda bir elektrik ciden yardim alabilirsiniz. Bu konu hakkinda bir bilgim yok ben yazilim uzerine okuyorum. Ama edindigim tecrube ve okudugum kaynaklarla silecek motoru kullananda olmustu. Bu tip motorlar gereginden fazla devirli. Bu hizi dusurmek icin disli sistemler kullanmalisiniz o da cok buyuk emek ve masraf. En guzeli bu is icin üretilmiş dusuk devirli motorlar kullanmaniz. İnce ayari yaptiginizda tek yonlu motor bile isinizi gorur. Kolay gelsin.

      Sil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Yunus bey iyi günler bi sorum olacaktı otomatik viyol alınca geriye kalan parçalardan hangisini almanın bi anlamı yok , z düzenini otomatik viyolde de yapacaz mı , şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otomatik viyol aldiginizda ek bir cevirme sistemine elbette gerek yoktur Abdurrahman bey.Kolay gelsin.

      Sil
  31. iyi günler
    Benimde bir kaç sorum olacak
    viyol 2 saatte bir dönüp ne kadar süre duruyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten timer her 2 saatte bir devreye girerek diger tarafa ceviriyor. Bir eksenden digerine donerken yaklasik 3-5 sn geciyor 2 saatte bu yonde beklemis oluyor.

      Sil
  32. Merhaba kolay gelsin. Ben 70x60 büyüklüğünde 63 otomatik viyollu makina yaptım. Ama çıkım alamadım. Sanırsam hava sirkülasyonu olmadı bana yardımcı olabilir misiniz acaba.

    YanıtlaSil
  33. 1/240 rpm motorla Timer ve swichlerden kurtulmak mantıklı değilmi. Ben 56 lik strafor kutuda yaptim %80 verim aldım. Şimdi hedefim buzdolabında yüksek kapasiteli yapmak olacak. Bu paylaşimı cok faydalı buldu aynen uygulamayı dusunuyorum. Teşkkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette dediğiniz gibi bir yola da gidilebilir fakat swichli sistem hem az calisacagindan motorun omrunu uzatir hem elektrik maaliyetini düşürür. İyi dilekleriniz icin tesekkur ediyor yeni projenizde basarilar diliyorum.

      Sil
  34. yunus kardeşim bir sorunum var cevap bulamadim hiç bir yerde.buzdolabindan yaptigim makinamin en altta hava girişi için 3 ad.1 cm çapında delik actim makinanin icinde fan temiz havayi içeri çekiyor bu fan 3 ad.ampuller yanınca çalışıyor.2.fan altta sürekli çalışıyor kapıya doğru üflüyor.3.fan tavanda 20 cm mesafede tabana üflüyor.tavanda karşılıklı 2 ad.toplam 4 ad.ckkks deliği var.kafama takılan cevabını bilmediğim işi 37 derece olduğundan ampuller devreye giriyor ve alttaki hava çekiş fanı çalışıp içeriye temiz hava çekiyor yeterli ısıya gelince ampullere birlikte temiz hava çeken fanda duruyor yaptığım doğru mu yanlış mı sizce teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda yazimda bundan bahsetmistim. Fanlar surekli calismali, termostattan bagimsiz olmali. Sirkulasyon bu makinedeki en onemli unsur.

      Sil
  35. tavanda ki 3.fan tavana üflüyor yukardaki aciklamamda yanlis yazmisim

    YanıtlaSil
  36. Sunumunuz gayet güzel bilgi paylaşımınız için çok teşekkürler
    Benimde bir sorum olacak altta kaç ampul var 2 mi 4 mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört adet duy var fakat sadece ikisini kullandim.

      Sil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. o kadar güzel anlatılmış ki heryerden fikir almaya çalıştım sonra sıkıldım umudumu yitirmiştim amaaaa :)bu blog beni motive etti tekrar heveslendim . tek problem elektrkten felan anlamıyorum bakalım başabilecekmiyim :D Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarida belirttiğim adimlari eksiksiz uygularsaniz ve elektrik islerini de dikkatli olmak kaydiyla internetten arastirip uygularsaniz basaracaginiza eminim.

      Sil
  39. 48 yumurta koydum sorunsuz cıktı %100 başarı

    YanıtlaSil
  40. Ürettiğini satabilmek için pazar imkanı buldun mu? Bilgiler için teşekkürler çok faydalı oldu..

    YanıtlaSil
  41. Selamınaleyküm kardeşim seninle konuşa bileceğim bir telefon numarası vermen mümkün mü ?

    YanıtlaSil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  43. Fanlar önemi ufleyecek yoksa tersemi.. kimisi ters oneriyor..siz nasıl yaptiniz acaba

    YanıtlaSil